Facebook
kontakt
logo
Strona główna > Piłka nożna > Euro 2012
Euro 2012: Czas na logotypy łączone2010-10-27 15:56:00 ASInfo

- Od dziś wszystkie miasta-gospodarze Euro 2012 mają możliwość posługiwania się logotypami łączonymi. Zgodę na to wyraziła UEFA - zadeklarował prezes PZPN, Grzegorz Lato podczas konferencji prasowej, która odbyła się w warszawskim hotelu Sofitel Victoria.


Na spotkanie dotyczące wytycznych marketingowych dla piłkarskich mistrzostw Europy w Polsce i Ukrainie, które zostaną rozegrane w czerwcu 2012 roku przyleciał specjalnie Martin Kallen, dyrektor operacyjny UEFA Events. Przybyli także przedstawiciele wszystkich czterech polskich miast, które otrzymały prawo organizacji meczów turnieju finałowego. Prezydenci: Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, Poznania Ryszard Grobelny oraz Wrocławia Rafał Dutkiewicz i wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski. Był także Adam Giersz, Minister Sportu i Turystyki.

Wytyczne marketingowe określają warunki współpracy UEFA i polskich miast-gospodarzy turnieju. Dotyczą przede wszystkim ich promocji na szczeblu lokalnym, krajowym oraz międzynarodowym. Także organizacji Oficjalnych Stref Kibica dla tych, którzy nie dostaną biletów na mecze, a będą chcieli przeżywać emocje na wzór zgromadzonych na stadionach. - Strefa kibica w Warszawie zostanie zorganizowana na Placu Defilad i będzie mogła pomieścić 60 tysięcy ludzi. Jak zajdzie potrzeba to nawet i 100 tysięcy - obwieściła prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz. W strefie będzie można nie tylko oglądać mecze, ale także programy rozrywkowe, kibice dostaną mnóstwo rozmaitych atrakcji.

- Podczas ostatnich mistrzostw Europy w strefie kibiców w Wiedniu było 100 tysięcy oglądających, a we wszystkich strefach podczas całego Euro ogółem 4,2 miliona. Polskie miasta dostaną możliwość opracowania strategii promocji turnieju. Dla przykładu w Wiedniu taką prezentację urządzono na Diabelskim Młynie na słynnym Praterze, w Genewie logotyp turnieju i inne znaki z nim związane były prezentowane na ścianie jednego z kościołów
- mówił Adam Olkowicz, dyrektor turnieju ze strony polskiej.

Każde miasto-gospodarz od teraz ma także prawo do stworzenia podstrony dedykowanej Euro 2012 w ramach już istniejącej własnej witryny lub stworzenia własnej osobnej strony. Do tego dochodzi promocja miast na oficjalnej stronie UEFA. - Jak wielkie jest to medium niech świadczy, że w czerwcu 2008 podczas Euro w Austrii i Szwajcarii było tam 61 milionów odsłon - pochwalił Olkowicz.

UEFA zapewni również możliwość umieszczania informacji na temat miast-gospodarzy na tablicy środkowej oraz na dekoracjach kondygnacji stadionu podczas każdego ze spotkań. Kluczowe obszary miast (centrum, główne drogi wiodące na stadiony, dworce kolejowe, lotniska itp.) mają być dekorowane przy pomocy flag, banerów, tablic świetlnych itp. opatrzonych symboliką turnieju.

Każde miasto-gospodarz może używać swojego "Logotypu Łączonego Miasta-Gospodarza", który przedstawia logotyp turnieju oraz element graficzny charakterystyczny dla danego miasta. Mieszkańcy miast organizujących mistrzostwa dostaną określona pulę biletów.

- Dotąd zajmowaliśmy się infrastrukturą. Teraz nadszedł czas na sprawy organizacyjne, które zadecydują w jakim stopniu wykorzystamy mistrzostwa do promowania naszego kraju - podsumował Minister Sportu i Turystyki Adam Giersz. - Jestem przekonany, że wszystko będzie w porządku - stwierdził przedstawiciel UEFA.
Wszyscy byli zadowoleni do czasu aż konferencja przeszła do pytań. Padło tylko jedno, a dotyczyło oskarżenia o korupcję do jakiej miało dojść, gdy Polsce i Ukrainie powierzano prawo organizacji turnieju. Zgromadzeni zgodnie odmówili komentarza w tej sprawie uznając ją za mało poważną i niegodną uwagi.


ASInfo
2012logo2.jpg



więcej wiadomości >>>
2009 Sportowetempo.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone ^
Web design by Raszty