Facebook
kontakt
logo
Strona główna > Inne > Wiadomości inne
Olimpijski logotyp Krakowa za 78 tys. zł2014-03-17 23:05:00

Rynek Główny – serce Krakowa od ponad ośmiu wieków oraz parzenica – wzór charakterystyczny dla zdobnictwa w górskich rejonach Małopolski – to dwa główne motywy, do których odwołuje się logotyp Krakowa jako „Miasta Zgłaszającego się” do organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku.


Od dzisiaj, kiedy po raz pierwszy został on zaprezentowany publicznie, będzie służył identyfikacji wizualnej miasta w procesie aplikacyjnym.


– To prosty znak graficzny, który niesie ze sobą pewną symbolikę, historię i unikatowość, a także uniwersalność. Jego kolorystyka – biel, kolory niebieski i żółty, nawiązują do barw wykorzystywanych w identyfikacji wizualnej Krakowa i Małopolski – mówi Magdalena Sroka, zastępca prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji miasta.


– Nie bez powodu to właśnie Rynek Główny pojawił się w logotypie Krakowa jako Miasta Zgłaszającego. Jeśli Kraków zostanie wybrany gospodarzem ZIO w 2022 roku, Rynek Główny będzie pełnił ważne funkcje reprezentacyjne podczas Igrzysk. To tu będzie się choćby znajdować tzw. Medals Plaza, czyli miejsce gdzie co wieczór odbywają się ceremonie medalowe i rozbrzmiewają narodowe hymny. W logotypie Rynek otacza wzór góralskiej parzenicy, symbolizując bliskość Tatr, niezwykłość naszej lokalizacji i polską tradycję – a to wszystko mamy przecież do zaoferowania jako zgłaszający się do organizacji Igrzysk – mówi poseł Jagna Marczułajtis-Walczak, przewodnicząca Komitetu Konkursowego Kraków 2022. 


Logotyp na zlecenie miasta opracowała szwajcarska firma Event Knowledge Services (EKS) w ramach zamówienia dodatkowego do przetargu głównego na obsługę, wsparcie i doradztwo w procesie ubiegania się Krakowa o prawo organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku.

 

Koszt opracowania logotypu w trzech wersjach językowych (polskiej, angielskiej i francuskiej) wraz z księgą znaku (szczegółowe wytyczne dotyczące poprawnego stosowania logotypu etc.) wyniósł 78 720 zł brutto. 


www.krakow2022.org to adres uruchomionej dziś strony internetowej projektu ZIO Kraków 2022. Strona jest dostępna w wersji polskiej i angielskiej. Zaprojektowała ją firma Eura 7 na podstawie przeprowadzonego przetargu na realizację wielopoziomowego serwisu internetowego, koszt jej przygotowania to 68 880 zł.


katarzyna.fiedorowicz@um.krakow.pl





więcej wiadomości >>>
2009 Sportowetempo.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone ^
Web design by Raszty