Facebook
kontakt
logo
Strona główna > Piłka nożna > Reprezentacja
Nowe koszulki reprezentacji Polski, rywal za nie nie pociągnie2011-11-08 18:28:00

Firma Nike przedstawiła dziś we Wrocławiu oficjalne nowe stroje meczowe reprezentacji Polski. Komplet strojów zaprezentowano na 22 zawodnikach.


Nowe stroje zostały zainspirowane barwami flagi państwowej. Przygotowano dwie wersje kolorystyczne: biało-czerwoną (komplet domowy) i czerwono-białą (komplet wyjazdowy). - Nowa koszulka symbolizuje naszą flagę i dumę z tego, że gramy dla Biało-Czerwonych. Nadchodzący rok będzie najważniejszym w historii polskiego futbolu, więc te właśnie stroje zostaną zapamiętane na lata - a my damy z siebie wszystko, by zagrać w nich jak najlepiej - tak o nowych strojach mówi Kuba Błaszczykowski, kapitan reprezentacji Polski.

Nowe stroje reprezentacji są lekkie i bardzo wytrzymałe. Koszulka waży jedyne 149 gramów i jest najlżejszą wyprodukowaną przez Nike koszulką piłkarską w historii. Wykorzystany tu materiał jest o 110% bardziej wytrzymały i ma znacznie lepszą przepuszczalność powietrza niż dotychczas stosowany. Dodatkowe włókna Dri Release zapewniają komfort i zwiększone odprowadzanie wilgoci, a siateczkowe panele gwarantują doskonałą wentylację. Ponadto dopasowany krój nowych strojów zmniejsza ryzyko pociągnięcia za koszulkę przez przeciwnika.

Do stworzenia nowych strojów reprezentacji Polski wykorzystano materiał poliestrowy, który powstał w całości w procesie recyklingu. Do jego wytworzenia wykorzystano plastikowe butelki - około trzynastu na komplet - osiem do wyprodukowania koszulki a pięć do spodenek. Dzięki temu tylko w tym roku na wysypiska nie trafi 285 milionów plastikowych butelek, które firma Nike wykorzysta właśnie do produkcji strojów.

Nowe stroje domowe zostaną po raz pierwszy wykorzystane w meczu towarzyskim z Włochami, 11 listopada 2011 roku.

www.nike.com

Nie ma orzełka, ale logo się podoba

Na nowych strojach reprezentacji nie ma orzełka, jest natomiast nowe logo PZPN. Różnicę od raz wychwycili dziennikarze, a PZPN natychmiast odpowiedział na ich zarzuty na swojej stronie internetowej: - Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie PZPN w ostatnim tygodniu października, kibice, przedstawiciele mediów, klubów piłkarskich, wojewódzkich związków piłki nożnej oraz instytucji rządowych i sponsorów dobrze ocenili zmianę logotypu i identyfikacji wizualnej. W badaniu opinii na temat wizerunku PZPN udział wzięło 2248 osób. Najliczniej reprezentowani byli kibice, rekrutowani do badań z grupy osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły bilet na mecz reprezentacji Polski. Zdecydowana większość respondentów pozytywnie oceniła nowe logotypy Związku i reprezentacji. Nowy logotyp reprezentacji bardzo dobrze i dobrze ocenia 60% kibiców, 74% przedstawicieli mediów i 67 % osób z innych środowisk.

pzpn.pl


kuba-na-bloga.jpg



więcej wiadomości >>>
2009 Sportowetempo.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone ^
Web design by Raszty