kontakt
logo
Strona główna > Piłka nożna > Archiwum > Małopolska 2011/2012 > Orliki > Grupa III (Kraków) O
VIJA VIJA CRACOVIJA!2011-09-06 01:07:00

Relacja z wakacyjnego obozu sportowego Cracovii (rocznik 2001) w chorwackim Splicie.

W telegraficznym skrócie można by było rzec, że wakacyjny wyjazd rocznika 2001 to słoneczna pogoda i przepiękne krajobrazy, jakie łączy w sobie Adriatyk i pasmo górskie Mosor oraz futbol, czyli to co kochamy najbardziej!

Przeżyjmy to jeszcze raz…
W długą podróż autokarem wyruszyliśmy 16 sierpnia, podziwiając po drodze wspaniały pejzaż Słowacji, Węgier i Chorwacji.
Na miejscu przywitał nas serdecznie chorwackim "dobro jutro Cracovia!” (czyli dzień dobry Cracovia!) profesor Milič i koordynatorzy turnieju. Po zakwaterowaniu i posiłku wyruszyliśmy na spacer po okolicy, by w końcu poczuć morską bryzę, kamienie pod stopami i słoną wodę Adriatyku.
Po tym, pełni pierwszych wrażeń udaliśmy się na upragniony spoczynek.

Dzień następny przywitał nas słoneczną pogodą. Wypoczęci rozegraliśmy towarzyski mecz z drużyną Hajduka Split. Mieliśmy okazję zobaczyć kompleks obiektów treningowych, a przede wszystkim olimpijski stadion "Polibud” Hajduka Split.

Było to nasze pierwsze spotkanie w innych warunkach klimatycznych, przy wysokiej temperaturze, która i tak nie przeszkodziła nam w stoczeniu wyrównanego pojedynku z miejscową drużyną. Walkę ułatwiły nam kraniki z pitną wodą, umieszczone przy boiskach, które okazały się zbawienne dla zaspokojenia pragnienia i ochłodzenia gorących głów. Po rozgrywkach piłkarskich spędziliśmy czas na plaży walcząc z falami Adriatyku.

Nie samą piłką człowiek żyje, w związku z tym trzeciego dnia pobytu w Splicie wyruszyliśmy szlakiem rzymskiego cesarza Dioklecjana, zwiedzając pozostałości po jednej z najpiękniejszych rezydencji cesarskich wpisanej na listę światowych zabytków UNESCO. Po dawce kultury i historii znalazło się też miejsce na lody pod palmami i zdjęcie z przycumowanymi statkami. Tegoż dnia mieliśmy również okazję skosztować tradycyjnej kuchni chorwackiej, m.in. faszerowanej papryki. A popołudnie spędziliśmy pod hasłem RYBA. Dla zawodnika, który wyłowi rybę czekała nagroda – całonocny wypad z trenerem do centrum miasta. Niestety, pierwsze próby nurkowania i złowienia ryby zakończyły się niepowodzeniem, co zmusiło naszych obozowiczów do zakupu siatek rybackich. Po kolacji w ramach przygotowań do sobotniego turnieju z regionalnymi drużynami Dalmacji rozegraliśmy między sobą gry dwa na dwa.

Sobota była naszym dniem! W Sijoku, malowniczej miejscowości położonej 30 km od Splitu, wywalczyliśmy wejście do finału turnieju Dalmacji. Chłopcy zostali podzieleni dwie drużyny, w których rozegrali cztery mecze w grupie. Po raz kolejny kranik z wodą przy boisku okazał się bezcenny.

Niedzielne dopołudnie przeznaczyliśmy na morskie kąpiele i wygrzewanie się na plaży. Akcja RYBA trwała. Bezskutecznie. W głowach siedziała myśl o walce o zwycięstwo w zaplanowanym na popołudnie turnieju.

W finale stoczyliśmy walkę ze Szkółką Piłkarską NK Adriatic z dopingiem chorwackich kibiców, siedzących na trybunach: VIJA VIJA CRACOVIJA! Turniej zakończyliśmy na 2. miejscu. Serdeczne gratulacje! Po zakończonym turnieju, wręczeniu pucharu i medali, pamiątkowym zdjęciu z drużyną Adriatyku, ubrani w pasiaki przenieśliśmy się na stadion olimpijski Hajduka Split, by wziąć udział w spotkaniu Hajduk kontra NK Zagrzeb.

W kolejnym dniu mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Morskie, które przybliżyło nam historię  floty morskiej miasta portowego Split. W tym miejscu dziękujemy trenerowi Majkelowi za wspaniałą rolę tłumacza.

Z braku czasu dopiero poniedziałek był dniem wysyłania kartek wakacyjnych. Wieczorem rozegraliśmy ostatni mecz towarzyski z RNK Split.
Ostatni dzień obozu spędziliśmy na plaży zażywając ostatnich kąpieli morskich, po czym czekało już tylko na nas pakowanie, sprzątanie pokoi i podróż do domów.

Miejmy nadzieję, że wrażenia i wspomnienia z wakacji na długo pozostaną w pamięci aż do następnego obozu, na co już teraz czekamy!

Dziękujemy Wszystkim którzy pomogli nam wyjechać.