Facebook
kontakt
logo
Strona główna > Inne > Sporty motorowe
Michał Kościuszko zapowiada walkę o tytuł2012-02-15 01:15:00

W sezonie 2012 poprzeczka rywalizacji sportowej idzie w górę. Wicemistrzowie świata PWRC w sezonie 2011, Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak, reprezentujący barwy LOTOS Dynamic Rally Team, zapowiadają walkę o tytuł. Załoga nadal będzie korzystała z samochodu Mitsubishi Lancer Evo X, obsługiwanego przez włoskiego tunera RalliArt Italy.


Sezon 2012 rozpoczął się dla załogi LOTOS Dynamic Rally Team od zwycięstwa i kompletu punktów w najstarszym i zarazem jednym z najtrudniejszych rajdów w kalendarzu Mistrzostw Świata – Rajdzie Monte Carlo. W kolejnej rundzie, Rajdzie Meksyku, Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak wystartują jako liderzy klasyfikacji PWRC.

- W tym sezonie mamy jeden bardzo precyzyjny cel – tytuł mistrza świata w naszej klasyfikacji. PWRC to najstarsza seria w światowym czempionacie i pomimo iż lista zgłoszeń jest otwarta do 27 marca to czeka nas bardzo ciekawy sezon. Przed nami pięć rajdów rozgrywanych na trzech kontynentach. Za nami bardzo udany start w Rajdzie Monte Carlo, gdzie musiałem jechać kierując się bardziej rozumem niż sercem. Niewiarygodna loteria oponiarska, niespotykane w Polsce rozwiązania slik + kolec i przez pięć dni jazda z duszą na ramieniu. Nie zawiedziemy również polskiej publiczności, wystartujemy we wrześniu w Rajdzie Polski i ponownie postaramy się zaskoczyć naszych fanów widowiskową jazdą w Rajdzie Barbórki – powiedział Michał Kościuszko.

Drugim rajdem, w którym wystartuje załoga LOTOS Dynamic Rally Team będzie Rajd Meksyku. Większość oesów poprowadzona jest na wysokości powyżej 2000 m n.p.m. Gorący Meksyk i szutrowe trasy zlokalizowane w jego wysokogórskim rejonie będą stanowiły trudne wyzwanie dla załóg i samochodów. Na jednym z odcinków samochody stracą moc o około 30-40%. Dla malowniczo ubranych kibiców jest to również okazja do spróbowania najlepszej tortilli na świecie.

Trzecim rajdem w kalendarzu Mistrzostw Świata, na którym będzie można zobaczyć polską załogę będzie Rajd Argentyny. Rozgrywany w prowincji Cordoba łączy wszystko, co można znaleźć na szutrowym rajdzie – kręte wyboiste drogi przeplatają się z szybkimi prostymi odcinkami. Trasa rajdu będzie przebiegać zarówno przez piaszczyste odcinki, koryta rzek, wzniesienia, jak i twardy asfalt. Jeden dzień zbliżony jest charakterystyką do polskich tras. Spore utrudnienie stanowią zwierzęta, które przebiegają przez odcinki specjalne tuż przed maską samochodu. Wzdłuż trasy rozstawione są miasteczka kibiców, którzy na oglądanie zjeżdżają całymi rodzinami. Po rajdzie na zawodników czekają pyszne steki oraz niepowtarzalne pierożki argentyńskie.

Trzy kolejne rajdy rozegrane zostaną w Europie – Rajd Niemiec, Włoch i Hiszpanii.

Rajd Niemiec to trzy jednodniowe rajdy rozgrywane w ramach jednej eliminacji. Pierwszego dnia zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel, wykorzystując wąskie asfaltowe dróżki wśród winorośli. Tutaj dużą rolę odegrają piloci, gdyż jest bardzo wiele niewidocznych zakrętów. Kolejny dzień to niepowtarzalne trasy na terenie poligonu i aż 48-kilometrowy odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Ostatni dzień to odcinki zbliżone charakterystyką do oesów Rajdu Elmotu.

Przedostatnim sprawdzianem dla Michała Kościuszki będzie Rajd Włoch, który rozegrany zostanie albo na Sardynii albo na Sycylii.

Ostatnim rajdem w Mistrzostwach Świata dla załogi LOTOS Dynamic Rally Team będzie Rajd Hiszpanii rozgrywany na wybrzeżu w okolicy Costa Dorada. Rajd ten charakteryzuje się mieszaną nawierzchnią, tzn. przez pierwszą połowę rajdu kierowcy startują na szutrach, a podczas drugiej na asfalcie. Tutaj dużą rolę do odegrania mają mechanicy, którzy w niespełna 2 godziny muszą przebudować samochód z szutrowego na asfaltowy. Bardzo ważne jest również szybkie przestawienie się kierowców z jazdy na szutrze na jazdę po asfalcie.

W sezonie 2012 strategicznym partnerem zespołu LOTOS Dynamic Rally Team jest spółka LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszki są także marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull. Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak z zespołu LOTOS Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem: www.lotosdynamicrallyteam.pl

Michał Kościuszko – dwukrotny Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji PWRC 2011 i JWRC w sezonie 2009. Od roku 2010 na arenie międzynarodowej reprezentuje barwy zespołu LOTOS Dynamic, w barwach którego wywalczył tytuł wicemistrzowski. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maciejem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600, triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.

Maciej Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w roku 2004, 2005 i 2006. Jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach Mistrzostw Świata.

LOTOS Dynamic Rally Team


michal kosciuszko_portret1a.jpg



więcej wiadomości >>>
2009 Sportowetempo.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone ^
Web design by Raszty