Facebook
kontakt
logo
Strona główna > Inne > Sporty motorowe
Kościuszko broni w Walii miejsca na podium2011-11-09 20:32:00

Jutro rusza ostatnia runda samochodowych mistrzostw świata - Rajd Wielkiej Brytanii. Wystartuje w nim załoga LOTOS Dynamic Rally Team - Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Po świetnej jeździe podczas Rajdu Australii i pasjonującej walce o zwycięstwo w Rajdzie Katalonii zajmują oni obecnie 3. miejsce w stawce PWRC.


- Przed nami jeden z najbardziej nieprzewidywalnych rajdów. Na oesach możemy spodziewać się praktycznie każdych warunków pogodowych, od mgły i przymrozków po obfite opady deszczu. Mam nadzieję, że wypracowane przez nas ustawienia samochodu sprawdzą się na wszystkich możliwych nawierzchniach: od głębokiego, bardzo śliskiego błota, które może zaskakiwać w zalesionych partiach oesów po twarde i szybkie odcinki, po których auto jedzie z maksymalną prędkością. Rywalizacja tak samo jak pogoda będzie również bardzo nieprzewidywalna, dlatego przede wszystkim chcielibyśmy ten sezon ukończyć na podium – powiedział Michał Kościuszko.

Zawodnicy w trakcie czterech dni rajdu będą mieli do przejechania 23 odcinki specjalne o łącznej długości 358,59 kilometrów oesowych. Organizatorzy tegorocznej edycji Rajdu Wielkiej Brytanii zaplanowali jego start w położonej w północnej Walii nadmorskiej miejscowości Llandudno, skąd przez kolejne trzy dni zawodnicy zmierzać będą na południe kraju do mety w Cardiff.

Pierwszego dnia rajdu, tzn. w czwartek 10 listopada, na załogi czekają dwa odcinki specjalne, z których Great Orme dwukrotnie przejadą po asfalcie, a pojedynczy szybki i techniczny odcinek Clocaenog poprowadzi szutrową drogą przez las.

W piątek zawodnicy pojadą leśnymi szutrowymi drogami Dyfi i Dyfnant. Pierwsze z nich (odcinki Dyfi West i Dyfi East) to położone na dużej wysokości w cieniu masywu Snowdon oesy z doskonałą nawierzchnią i szerokimi zakrętami, które sprzyjać będą szybkiej i widowiskowej jeździe. Odcinek Dyfnant to z kolei ekscytująca mieszanka łagodnych łuków i ostrych, ciasnych zakrętów w serpentynach, które wymagać będą od zawodników najwyższych umiejętności technicznych.
Sobotnie oesy Hafren, Sweet Lamb i Myherin kierowcy i ich piloci mogą pamiętać z ubiegłorocznej rywalizacji. Trasa odcinka Hafren w swoim najwyższym punkcie wiedzie bardzo blisko źródeł najdłuższej w Wielkiej Brytanii rzeki Severn i charakteryzuje się wieloma długimi zakrętami, przy których zawsze tłumnie gromadzą się kibice. Na krótkim oesie Sweet Lamb zawodników czeka widowiskowy, głęboki watersplash, szereg hop i szybkich zjazdów serpentynami do doliny rzeki Wye oraz stromy podjazd po jej drugiej stronie. W zupełnie innej scenerii poprowadzono odcinek Myherin: załogi pojadą szerokimi drogami prowadzącymi przez rozległe wrzosowisko.

Zmagania Rajdu Wielkiej Brytanii zakończą niedzielne oesy Halfway, Crychan i Monument, na których zawodnicy pojadą po nawierzchni mieszanej, asfaltowo-szutrowej. Odcinek Halfway w części zlokalizowanej na poligonie wojskowym to szybki asfalt prowadzący przez wrzosowisko i przechodzący w wąską i krętą leśną drogę w końcowej części. Oes Crychan rozpoczyna się krętym szutrowym odcinkiem leśnym, by zakończyć się szybkim 9-kilometrowym fragmentem asfaltowym. Rywalizację na trasach tegorocznego Rajdu Wielkiej Brytanii zakończy 4-kilometrowy oes Monument.

Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak z zespołu LOTOS Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem:

www.lotosdynamicrallyteam.pl

LOTOS Dynamic Rally Team


kosciuszkowbr.jpg



więcej wiadomości >>>
2009 Sportowetempo.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone ^
Web design by Raszty