Facebook
kontakt
logo
Strona główna > Inne > Sporty motorowe
Hołowczyc wykluczony z Rajdu Baja Rosja2010-03-15 20:45:00

Zwycięzcy zakończonego pod koniec lutego Rajdu Baja Rosja - Krzysztof Hołowczyc oraz Jean-Marc Fortin zostali wykluczeni z klasyfikacji tej imprezy. Zdaniem sędziów, powodem wykluczenia była zbyt duża średnica zwężki w układzie dolotowym silnika Nissana Navary załogi ORLEN Team.


Podstawą do podjęcia takiej decyzji była opinia przygotowana przez Departament Techniczny FIA w Genewie. Komisja stwierdziła, badając element z auta polskiej ekipy, że przesłana przez sędziów zwężka ma średnicę o pół milimetra większą niż dopuszczona do użytku średnica 33 mm. 

Jean-Marc Fortin, dyrektor zarządzający Overdrive Racing powiedział, iż czuje się rozczarowany wynikiem pomiarów dokonanych i idącą za tym decyzją organizatora rajdu.
- Tę zwężkę zamówiliśmy tuż przed rajdem Baja Russia, u naszego wieloletniego dostawcy, w firmie Piret S.A. Rozmawiałem z jej szefostwem i oni są przekonani, że wykonana przez nich dla nas zwężka miała właściwy rozmiar. Są absolutnie pewni swojej roboty i zapowiadają odwołanie od decyzji komisji technicznej FIA. Gdy w trakcie badania kontrolnego po mecie rajdu Rosjanie rozebrali nasz samochód na czynniki pierwsze, sprawdzając detal po detalu i zakwestionowali średnicę zwężki, poprosiłem, żeby wysłali ją do komisji technicznej do Genewy w celu przeprowadzenia dokładnej ekspertyzy. Byłem absolutnie przekonany, że badanie w FIA rozwieje wszelkie wątpliwości. Nie mam pojęcia, jak to możliwe, aby renomowana firma, która dostarcza te elementy dla wielu rajdowych zespołów, mogła pomylić się o 0,5 mm. Będziemy prosić FIA o wydanie nam tej zwężki, by poddać ją wnikliwemu badaniu. Tymczasem odebrano nam zwycięstwo w rajdzie, który ukończyliśmy z miażdżącą wręcz przewagą nad załogami rosyjskimi. To dla naszego zespołu bardzo przykra sytuacja, szczególnie, że dotyka ona bezpośrednio Krzysztofa, który jest wielkim sportowcem i zawsze walczy zgodnie z zasadą fair play.

Krzysztof Hołowczyc:
- Ta wiadomość jest dla mnie szalenie bolesna. Jestem rozgoryczony i niezmiernie zawiedziony. To był bardzo trudny rajd, który udało nam się przejechać szybko i niemal bezbłędnie. Wykonałem kawał dobrej szoferskiej roboty, która teraz obrócona została w niwecz. Decyzja organizatorów zmieniła smak zwycięstwa w gorycz porażki. Nigdy w swojej wieloletniej karierze nie zniżałem się do szukania sekund w jakichś nieregulaminowych rozwiązaniach. Jestem profesjonalistą i współpracuję z profesjonalnymi zespołami, które są odpowiedzialne za właściwe, zgodne z regulaminem przygotowanie sprzętu. Mam pełne zaufanie do zespołu Overdrive, który od kilku lat przygotowuje i obsługuje dla mnie samochody. Nigdy dotąd nie mieliśmy jakichkolwiek problemów na badaniach kontrolnych. Nie mam pojęcia jak to się stało, że zwężka w badaniu była o pół milimetra większa od regulaminowej. To niewiarygodne i zaskakujące.
www.orlenteam.pl





więcej wiadomości >>>
2009 Sportowetempo.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone ^
Web design by Raszty