Kiosk
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
- Małopolska chciałaby grać...
- Nie ma decyzji w sprawie III ligi i klas niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych: pytania i odpowiedzi
- Adam Sokołowski mistrzem kibiców XXI wieku
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych w Kluczborku
- OMNIBUS SPORTOWY. Któżby inny: Adam Sokołowski!
- Konkurs Piłkarski Ekspert – EURO 2024 na mecie
- KONKURS. Piłkarski Ekspert – Euro 2024
- VII Ogólnopolski Omnibus Sportowy
- Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych: 45 pytań i odpowiedzi
Jeśli kluby tworzące ligową spółkę zgodzą się na plan Ekstraklasy SA, to już od najbliższego sezonu żadna stacja nie będzie miała ekstraklasy na wyłączność. Mecze będą dostępne na wielu platformach i w kablówkach, w specjalnym płatnym kanale.
Jak wynika z informacji „Rz”, Ekstraklasa SA chciałaby tworzyć ten kanał razem z niemiecką firmą producencką, mającą doświadczenie przy transmisjach meczów Bundesligi.
„Rz” dowiedziała się też, że spółka ligowa szuka na rynku finansowym inwestora, który wyłożyłby ok. 350 – 400 mln złotych na uruchomienie kanału i na wypłaty dla klubów w zamian za obietnicę przyszłych zysków.
Miesięczny abonament za kanał wynosiłby około 15 zł. Dziś, by oglądać transmisje wszystkich meczów ligi, trzeba wykupić pakiet Cyfry z Canal+ Sport i Canal+ Sport 2 oraz Orange Sport, czyli wydać co najmniej 65 zł, ale w tej cenie dostajemy też m.in. transmisje ligi angielskiej, hiszpańskiej, francuskiej.
Obecny konkurs miał dać kontrakt wszech czasów, jeszcze lepszy niż ten sprzed trzech lat, który zapewnił klubom ok. 120 mln złotych rocznie do podziału. Tym razem kluby spodziewały się ponad 140 mln rocznie. I mocno się rozczarowały po otwarciu kopert. Zgłosiły się tylko ITI (właściciel „n”) i Cyfra. Ich propozycje, jeśli odjąć koszty produkcji sygnału, były według informacji „Rz” niższe niż 100 mln za sezon.
Paweł Wilkowicz
Więcej w "Rzeczpospolitej"
Gazetakrakowska.pl Najnowsze wiadomości z Krakowa i Małopolski