Facebook
kontakt
logo
Strona główna > Kiosk
Polsat zarobił 29 mln na F12010-11-16 15:17:00

Zakończony w ostatni weekend sezon Formuły 1 oglądało w Polsacie więcej widzów niż w ubiegłym roku. Znacznie, bo aż o 11 milionów do 29 milionów, wzrosły przychody reklamowe z transmisji.

Według danych Nielsen Audience Measurement relacje z F1, które trwały od 13 marca do 14 listopada, przyciągnęły średnio 1.8 miliona osób, a udział Polsatu w rynku wyniósł 20.19 procent w grupie 4+ oraz 24.07 procent w 16-49. Najwięcej widzów obejrzało rozegrany 16 maja wyścig o Grand Prix Monaco – 3.31 miliona.

W 2009 roku średnia oglądalność transmisji była niższa i wyniosła 1,74 mln osób, zaś udział kanału był nieco wyższy i uplasował się na poziomie wynoszącym odpowiednio 20,34 proc. i 24,57 proc.

Najlepsze wyniki Polsat notował jednak w 2008 roku, kiedy transmisje zgromadziły większą niż teraz widownię (1,98 mln widzów) oraz znacznie wyższe udziały (25,34 proc. i 30,89 proc.).

Przychody reklamowe z tegorocznych transmisji z zawodów F1 wyniosły 29,2 mln zł i były o 10,86 mln zł wyższe niż rok wcześniej. Dwa lata temu wpływy były jeszcze niższe i wyniosły 17,4 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów).

Źródło: Maks/qsnews.pl




2009 Sportowetempo.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone ^
Web design by Raszty