Kiosk
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
- Małopolska chciałaby grać...
- Nie ma decyzji w sprawie III ligi i klas niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych: pytania i odpowiedzi
- Adam Sokołowski mistrzem kibiców XXI wieku
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych w Kluczborku
- OMNIBUS SPORTOWY. Któżby inny: Adam Sokołowski!
- Konkurs Piłkarski Ekspert – EURO 2024 na mecie
- KONKURS. Piłkarski Ekspert – Euro 2024
- VII Ogólnopolski Omnibus Sportowy
- Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych: 45 pytań i odpowiedzi
Czy to możliwe, aby będącej obecnie u szczytu potęgi polskiej żużlowej reprezentacji groziła całkowita izolacja na międzynarodowej arenie? Według "czarnego" scenariusza, to realnie zagrożone są aż trzy z 11 turniejów tegorocznego cyklu Grand Prix - w Lesznie (30 kwietnia), Toruniu (27 sierpnia) i Gorzowie (8 października).
- Nie wyobrażam sobie sytuacji, aby pierwsza runda mistrzostw świata, turniej o Grand Prix Europy w Lesznie, został odwołany - mówi Józef Dworakowski. Prezes Unii Leszno niezłomnie wierzy w pomyślne rozwiązanie sporu. Dla dobra światowego i polskiego sportu żużlowego.
Międzynarodowa Federacja Motocyklowa, (FIM) zgodnie z oczekiwaniami, nie wyraża zgody na stosowanie starszego modelu tłumika, wytwarzanego przez brytyjskiego Kinga. Tymczasem Polski Związek Motorowy, przed tygodniem, uwzględniając pisemny apel Tomasza Golloba, Jarosława Hampela i Janusza Kołodzieja, wydał zgodę na jego używanie. Czy zwaśnione strony konfliktu znajdą kompromis i skutecznie zażegnają kryzys?
Czy to możliwe, że w boju o medale w tegorocznych indywidualnych mistrzostwach świata może zabraknąć Golloba, obrońcy mistrzowskiej korony, srebrnego medalisty Hampela i Kołodzieja, a w finale Drużynowego Pucharu Świata biało-czerwonych, którzy na stadionie w Gorzowie zamierzają bronić prymatu wywalczonego dwa razy z rzędu w ostatnich latach?
Upadnie także mit o najsilniejszej i najzamożniejszej lidze na świecie - naszej ekstralidze? Istotnych pytań, na które dziś próżno szukać precyzyjnej odpowiedzi, jest zresztą więcej. - A czy istnieje jeszcze nasza kadra narodowa - ironizuje Marek Cieślak, selekcjoner reprezentacji trener Falubazu Zielona Góra. Jak na obecną sytuację zareagują nasi hojni sponsorzy?
- Jeżeli w Grand Prix zabrakłoby Polaków, zdyskwalifikowanych przez włodarzy światowego speedwaya za odmowę montowania nowych tłumików, to, niestety, przestaniemy sponsorować wicemistrza świata Jarosława Hampela. Nasza firma inwestuje tylko w sport, który gwarantuje najwyższy poziom światowy. Naszych włodarzy nie interesują żadne wersje zastępcze. Jeśli w tej zabawie zabraknie najszybszych na świecie, wycofamy się ze sponsorowania na wiele lat. Może nawet na... zawsze - ostrzega Jarosław Nadstazik, menedżer firmy Exide.
Trzeba pamiętać, że od dwudziestu już lat to Polacy utrzymują światowy speedway na powierzchni. W Skandynawii, a także po drugiej stronie kanału La Manche, dawno przeżywa głęboki kryzys finansowy i organizacyjny. Nasi zawodnicy od początku sprzeciwiali się wprowadzeniu nowego modelu tłumika.
- Zagraża przede wszystkim naszemu zdrowiu, a na przyczepnych torach, przy nawet niewielkich nierównościach silnik traci gwałtownie moc, a motocykl sterowność. To jest totalny bubel - twierdzą solidarnie żużlowcy, którzy narażeni są na dodatkowe wielkie wydatki związane z awaryjnością sprzętu.
Roy Otto, przewodniczący Komisji Wyścigów Torowych przy FIM twierdzi, że problem nowych tłumików tkwi wyłącznie w głowach naszych zawodników, którym nie chce się poszukiwać nowych rozwiązań technicznych. - Gdzie, kto kiedy testował nowe tłumiki na potrzeby bezpieczeństwa i pod względem technicznym? O tym jednak milczy list FIM nadesłany z Genewy do siedziby PZM w Warszawie - przyznaje Krzysztof Cegielski, były reprezentant Polski, dziś telewizyjny komentator, szanowany ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa na żużlowym torze.
Argument o niebezpieczeństwie został we wspomnianym piśmie odrzucony przez urzędników z FIM. Zawodnik posiadający niewłaściwy tłumik zostanie zdyskwalifikowany.
Dziś polscy żużlowcy mają wielki żal do swoich rywali z Grand Prix. Początkowo popierali (słownie) Polaków w proteście przeciwko nowej generacji tłumików. Kiedy mieli uczynić to pisemnie... zadrżała im ręka. Zapomnieli, że inwestować mogą w sprzęt najwyższej światowej klasy tylko dzięki startom w polskich klubach. Jeśli Gollob, Hampel i Kołodziej chcą uniknąć dyskwalifikacji i ścigać się w tegorocznych mistrzostwach świata, muszą zgodzić się na nowy model tłumika. Zresztą podpisali już kontrakt z organizatorami Grand Prix w listopadzie.
Główna Komisja Sportu Żużlowego podjęła dziś decyzję o złożeniu wniosku na ręce Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego o wycofanie polskich reprezentacji ze wszystkich rozgrywek rangi drużynowych mistrzostw świata. To by mogło oznaczać, że biało-czerwoni nie mogą się ścigać Drużynowym Pucharze Świata. - We wszystkich polskich ligach będą obowiązywały tak zwane stare tłumiki - powiedział Piotr Szymański, przewodniczący GKSŻ.
- Skoro zawodnicy twierdzą, że nowe tłumiki są niebezpieczne dla zdrowia, to myślę, że nie będą w ogóle występowali o zgodę na starty w ligach, w których one będą obowiązywały. Zgodnie z regulaminem mamy prawo odmówić wydania zgody na starty w tych ligach - dodał Szymański.
Jacek Portala, Głos Wielkopolski, PAW, Gazeta Wrocławska
- Kajetanowicz i Szczepaniak po raz szósty z rzędu na podium RMŚ
- Zmarł Janusz Tracewski
- Kajetan Kajetanowicz gotowy do startu w ORLEN 80. Rajdzie Polski
- Szejowie wygrali Valvoline Rajd Małopolski
- Kajetanowicz i Szczepaniak tuż za podium na Sardynii
- MŚ W PŁYWANIU. Trzy brązowe medale biało-czerwonych
- Zmarł Andrzej Szajna
- 2024, RAJD DAKAR. Sainz po raz czwarty
- 2024, KOLARSTWO TOROWE. Trzy polskie medale
- Nie żyje Janusz Gortat
- Kajetanowicz i Szczepaniak mistrzami świata w WRC2 Challenger
- Zmarł Tadeusz Pagiński
- Rajd Śląska 2023: triumf Wróblewskiego, Grzyb mistrzem
- Rajd Akropolu 2023. Podium w WRC2 Challenger dla Kajetanowicza i Szczepaniaka
- Valvoline Rajd Małopolski: trzeci triumf Grzyba w sezonie
- 120 załóg w Makowie Podhalańskim – rusza Valvoline Rajd Małopolski
- Kajetanowicz i Szczepaniak już w Afryce, czas na legendarny Rajd Safari
- Tour de France: Duńczyk Vingegaard triumfatorem
- Giro d'Italia: Australijczyk triumfatorem
- Michał Kwiatkowski triumfatorem Amstel Gold Race
- Zmarł Egon Franke
- Zmarł Józef Zapędzki
- LA Rams triumfatorami Super Bowl
- Zmarł Jan Magiera
- Zapasy: Dwa brązowe medale klasyków
- Tyson Fury wygrał w 11. rundzie
- Złoto Alana Banaszka
- Il Lombardia: Słoweniec Pogačar triumfatorem
- Murad Gadzhiev mistrzem świata
- Zmarł Zbigniew Pacelt
- Nie żyje Franciszek Surmiński
- Włoch Colbrelii pierwszy w piekle Paryż - Roubaix
- MŚ w maratonie kolarskim: Srebro Mai Włoszczowskiej
- Grzegorz Kotowicz prezesem PZKaj
- Ukrainiec Usyk nowym królem wagi ciężkiej
- Janusz Peciak prezesem PZPNow.
- MŚ: Brąz Katarzyny Niewiadomej
- Otylia Jędrzejczak prezesem PZP
- MŚ: 6 medali kajakarzy
- ME w kolarstwie: Niewiadoma tuż za podium
- Vuelta a España: Primož Roglič triumfatorem, Rafał Majka wygrał etap
- Le Mans: Pech zespołu Kubicy
- Nie żyje Ewa Zasada
- Zmarł Stefan Kapłaniak
- Sardynia pechowa dla Kajetanowicza
- WRC 3: Kajetanowicz i Szczepaniak wygrali Rajd Portugalii
- Kajetanowicz i Szczepaniak wygrali Rajd Chorwacji w kategorii WRC 3
- Danuta Dmowska-Andrzejuk w nowej roli
- Dookoła Flandrii: Duńczyk przechytrzył Holendra
- Wróblewski i Wróbel gotowi do sezonu
więcej wiadomości >>>