Kiosk
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
- Małopolska chciałaby grać...
- Nie ma decyzji w sprawie III ligi i klas niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych: pytania i odpowiedzi
- Adam Sokołowski mistrzem kibiców XXI wieku
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych w Kluczborku
- OMNIBUS SPORTOWY. Któżby inny: Adam Sokołowski!
- Konkurs Piłkarski Ekspert – EURO 2024 na mecie
- KONKURS. Piłkarski Ekspert – Euro 2024
- VII Ogólnopolski Omnibus Sportowy
- Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych: 45 pytań i odpowiedzi
Rajdowy Mistrz Świata WRC2 Challenger 2023 przystępuje do walki w nowym sezonie. Kajetan Kajetanowicz wraz z Maciejem Szczepaniakiem rywalizować będą w pełnym cyklu WRC2, a więc pojadą maksymalną możliwą liczbę siedmiu wytypowanych rund z kalendarza mistrzostw świata. Zmagania rozpoczną od Rajdu Safari, stawiając czoła afrykańskim bezdrożom w Škodzie Fabii RS Rally2. Podobnie jak w poprzednich latach samochód przygotuje dla nich sprawdzony hiszpański tuner RaceSeven. Kajetanowicz, który przyzwyczaił już fanów do tego, że lubi zaskakiwać, zaprezentował nietuzinkowe barwy na sezon 2024.
Załoga ORLEN Rally Team ostatnie pięć lat z rzędu stawała na podium WRC2, sezon 2023 kończąc na jego pierwszym stopniu i sięgając po tytuł Rajdowych Mistrzów Świata WRC2 Challenger. Kajetanowicz dopełnił nim imponującą kolekcję, składającą się z trzech tytułów mistrza Europy i czterech mistrza Polski. Zdobywając mistrzostwo świata wśród załóg niefabrycznych, Kajto przypieczętował sobie miano najbardziej utytułowanego polskiego kierowcy rajdowego. Po niezwykle udanym sezonie, w którym sześć z siedmiu startów Kajetanowicz i Szczepaniak ukończyli na podium WRC2 Challenger, przyszła pora na nowe wyzwania. Polska załoga rozpocznie od rajdu, który zasłużył na miano jednego z najtrudniejszych na świecie.
Afrykańska runda jest trzecią areną zmagań w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata. Po kultowym Monte Carlo i śnieżnej Szwecji WRC przenosi się poza kontynent europejski, gdzie zostanie rozegrany legendarny Rajd Safari. Po nim obejrzymy jeszcze dziesięć rund, w tym trzy asfaltowe – Rajd Chorwacji, Japonii oraz Europy Centralnej, który rok temu debiutował w kalendarzu WRC. Jego nietuzinkowa formuła z wytyczeniem odcinków na terytorium trzech różnych krajów cieszyła się dużym zainteresowaniem, również, w dużej mierze za sprawą dogodnej lokalizacji, wśród kibiców z Polski. W tym roku, aby oglądać rajdową rywalizację na światowym poziomie, kibice nie będą musieli jechać daleko – wystarczy, że wybiorą się na Mazury, gdzie rozegrany zostanie ORLEN 80. Rajd Polski. Najbardziej prestiżowa impreza w naszym kraju, drugi po Monte Carlo najstarszy na świecie rajd będzie gratką dla wszystkich fanów motorsportu. Kajetanowicz, który trzykrotnie wygrywał te zawody, ostatni raz w 2013 roku, zdobywając jednocześnie czwarty tytuł mistrza Polski i otwierając sobie drogę do międzynarodowych sukcesów, nie kryje zainteresowania udziałem w jego jubileuszowej edycji. Póki co Kajetanowicz potwierdził inaugurację tegorocznego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata od jednej z trzech pozakontynentalnych rund – od wymagającego Rajdu Safari.
– Zaczynamy sezon od Rajdu Safari, gdzie wygrywaliśmy przez ostatnie dwa lata. Wracam jednak do Afryki z wielką pokorą, bo to nie spacerek po lesie, lecz szalenie nieprzewidywalny rajd. Planuję starty w łącznie siedmiu rundach. W ubiegłym sezonie mieliśmy tyle samo szans, które dobrze wykorzystaliśmy, zdobywając tytuł mistrza świata WRC2 Challenger. Choć zapewniałem, że ten sukces mnie nie zmieni, to z perspektywy czasu myślę, iż stało się inaczej – mam zdwojoną motywację do walki. Nigdy nie trenowałem tak wiele, bo mam świadomość, że bez tego nie zbuduję kolejnego mostu pomiędzy marzeniami a rzeczywistością. W utrzymywaniu wysokiego poziomu pomagają mi partnerzy, którzy będą wspierać moje starty w tym sezonie: partner tytularny ORLEN S.A., partner techniczny Delphi, Pirelli, ORLEN Oil, ATC CARGO S.A. oraz SJS S.A. Bardzo doceniam to, że moje współprace są długoletnie i trwałe, oparte na wzajemnym zrozumieniu potrzeb i wyzwań związanych z uprawianiem dyscypliny motorsportu, jaką są rajdy samochodowe. Zaufanie w biznesie jest bardzo ważne, a w rajdach kluczowe. Wiem też, że ogromna siła mojego zespołu pochodzi z serca ludzi, którzy w nim pracują. Razem przystępujemy do walki w nowym sezonie rajdowych mistrzostw świata 2024. To wyzwanie traktuję jako możliwość dalszego rozwoju. Mam nadzieję, że „pojedziecie” z nami – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Zespół ORLEN Rally Team zaprezentował nowe barwy na sezon 2024. Kajetanowicz ponownie postawił na nietuzinkowy minimalizm, który rok temu zdecydowanie wyróżniał go wśród międzynarodowych rywali. Polska załoga w rajdowej Škodzie Fabii RS Rally2 w nowym oklejeniu już wkrótce wyjedzie na pierwsze w tym sezonie afrykańskie odcinki specjalne. Rajd Safari 2024 liczyć będzie 355,92 km tras i rozegrany zostanie w dniach 28-31 marca. Poprzednie zmagania na kenijskich bezdrożach Kajetanowicz i Szczepaniak dwukrotnie kończyli na najwyższym stopniu podium, wygrywając z druzgocącą przewagą nad rywalami. Z zapartym tchem kibice będą śledzić tegoroczny start załogi ORLEN Rally Team w jednym z najtrudniejszych rajdów świata.
Informacja prasowa