Kiosk
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
- Małopolska chciałaby grać...
- Nie ma decyzji w sprawie III ligi i klas niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych: pytania i odpowiedzi
- Adam Sokołowski mistrzem kibiców XXI wieku
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych w Kluczborku
- OMNIBUS SPORTOWY. Któżby inny: Adam Sokołowski!
- Konkurs Piłkarski Ekspert – EURO 2024 na mecie
- KONKURS. Piłkarski Ekspert – Euro 2024
- VII Ogólnopolski Omnibus Sportowy
- Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych: 45 pytań i odpowiedzi
Na tę wiadomość czekali polscy miłośnicy rajdów samochodowych. Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, przystąpi do rywalizacji w pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2, składającym się z siedmiu rund. Czterokrotny zdobywca podium w tych mistrzostwach tegoroczną walkę rozpocznie od Rajdu Meksyku, który odbędzie się w dniach 16-19 marca. Załoga ORLEN Rally Team pojedzie w nim sprawdzoną Škodą Fabią Rally2 evo, którą przygotuje tak jak w ubiegłych latach hiszpański tuner RaceSeven.
Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy oficjalnie potwierdził start w Rajdowych Mistrzostwach Świata w kategorii WRC2, w której pojedzie siedem wybranych rund. Ostatnie cztery sezony Kajetanowicz za każdym razem meldował się na podium tego cyklu, dwukrotnie zdobywając tytuł wicemistrza świata. Ustronianin ma wysoko postawioną poprzeczkę, kibice liczą na kolejny dobry sezon Polaka i gorąco wierzą, że uda mu się wywalczyć triumf w swojej kategorii.
Tegoroczny sezon WRC zapowiada się wyjątkowo ciekawie. W całym cyklu zaplanowano 13 rund, z których dwie zostały już rozegrane – rajdy Monte Carlo oraz Szwecji. Wśród pozostałych 11 imprez pojawiły się trzy nowe pozycje. Z końcem października odbędzie się Rajd Europy Centralnej, obejmujący terytorium Niemiec, Czech i Austrii. Zastąpi on Rajd Hiszpanii, który był częścią kalendarza WRC od ponad 30 lat. W tym roku nie odbędzie się również Rajd Nowej Zelandii, ale za to organizatorzy zaplanowali dwa rajdy na zachodniej półkuli – będzie to Rajd Chile oraz Rajd Meksyku. Obserwatorów WRC czekają trzy emocjonujące asfaltowe rundy oraz osiem szutrowych, niezwykle widowiskowych, a często i ekstremalnie trudnych. W jednej z najbardziej wymagających weźmie udział załoga ORLEN Rally Team. Kajetanowicz nie kryje radości z faktu, że dla niego sezon Rajdowych Mistrzostw Świata właśnie się rozpoczyna.
– Jestem bardzo szczęśliwy, że po raz kolejny spełniają się moje sportowe marzenia. Mogę stanąć do rywalizacji z najlepszymi kierowcami na świecie. Niewielki, prywatny zespół podejmuje walkę z najszybszymi konkurentami, często mającymi wsparcie fabryczne. To dzieje się naprawdę i jest możliwe dzięki wsparciu partnerów, którzy po raz kolejny udzielili mi kredytu zaufania. Dziękuję mojemu partnerowi tytularnemu PKN ORLEN za pełen profesjonalizm, zrozumienie naszych potrzeb i jasne reguły gry. Dziękuję partnerowi technicznemu Delphi Technologies oraz Pirelli, SJS, Polskiemu Związkowi Motorowemu i RallyShop.pl za kontynuowanie współpracy i tak ważną w naszych relacjach elastyczność. Mamy także na pokładzie nowych partnerów: ATC CARGO oraz marki PLATINUM ORLEN OIL i QUAZAR LOTOS OIL. Cieszę się, że mamy możliwość się rozwijać. Jestem przekonany, że wspólnie możemy walczyć o wysokie cele w tym sezonie. Już nie mogę się doczekać rywalizacji na odcinkach specjalnych. Zaczynamy niebawem – od Rajdu Meksyku. Trzymajcie za nas kciuki – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Meksykańska runda mistrzostw świata rozgrywana jest w wysokich pasmach łańcucha górskiego Sierra Madre. Miejscami kierowcy przemierzają piaszczyste drogi na wysokości nawet 2700 m n.p.m. w temperaturze sięgającej 30°C. Rzadkie powietrze obciąża organizm kierowców, a także serca ich samochodów. Kajetan Kajetanowicz pojedzie Rajd Meksyku sprawdzonym samochodem Škoda Fabia Rally2 evo.
Zespół ORLEN Rally Team zaprezentował oklejenie samochodu na sezon 2023. Charakteryzuje je ponadczasowa, klasyczna elegancja. Bez wątpienia rajdówka trzykrotnego Mistrza Europy w swojej beżowej, minimalistycznej odsłonie będzie wyróżniać się na tle aut konkurentów.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, ATC CARGO S.A., marka PLATINUM ORLEN OIL, marka QUAZAR LOTOS OIL oraz SJS S.A.
Biuro prasowe Kajetana Kajetanowicza