Facebook
kontakt
logo
Strona główna > Aktualności
MOTUL: Po Wieliczce Świdnica2018-04-21 10:09:00

Jeszcze nie opadł kurz i emocje po rywalizacji w Wieliczce, a Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski już przenoszą się na jedne z najbardziej znanych polskich odcinków specjalnych, które tworzą trasę 46. edycji Rajdu Świdnickiego-Krause. Na 26 załóg czeka osiem odcinków specjalnych o łącznej długości 103 kilometrów. Niegdyś królujące na rajdowych trasach Audi, Fiaty, Subaru i Porsche rozpoczną jazdę już w sobotę 21 kwietnia od prologu zlokalizowanego w centrum Świdnicy. 


Dla Motul HRSMP 46. Rajd Świdnicki-Krause stanowić będzie ważny krok w rozwoju tego cyklu. Trasa, na której rywalizować będą załogi w samochodach historycznych po raz pierwszy będzie się w pełni pokrywać z odcinkami przygotowanymi dla uczestników Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP). Podniesie to znacząco prestiż cyklu, jak i jego stopień trudności, szczególnie, że najdłuższa zaplanowana próba liczyć będzie ponad 23 kilometry. Dla samochodów, które nierzadko wyprodukowane były ponad 40 lat temu będzie to ogromne wyzwanie, ale również i nobilitacja – organizatorzy zaplanowali bowiem aż trzykrotny przejazd słynnych „patelni walimskich” przy których tradycyjnie gromadzą się rajdowi kibice.

 

Lista zgłoszeń HRSMP zawiera 26 załóg, w tym 6 startujących bez pomiaru czasu. Wśród nich znajduje się m.in. najszybszy podczas Memoriału w Wieliczce Michał Pryczek, który tym razem wystąpi swoją Subaru Imprezą 555 i jest już zgłoszony oficjalnie jako Subaru Historic Rally Team. Wśród aut czteronapędowych dołączą do nich chociażby zwycięzcy klasy FIA 4/E4 z Wieliczki, czyli Marek Suder i Jakub Matyjewicz (Ford Sierra Cosworth 4x4 w barwach zespołu Mariana Bublewicza), czy Adam Kacprzyk z Alicją Gnatowską w Lancii Delcie Integrale, którzy w ten sposób rozpoczną swój sezon startów w Motul HRSMP. Będzie to również otwarcie sezonu dla startujących Mazdą RX-7 Jacków: Ratyńskiego i Wierzbickiego, jak również dla Jerzego Smagały i Konrada Giergiela. Duet znany z występów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska pojedzie Hondą Civic.

 

Harmonogram 46. Rajdu Świdnickiego-Krause dla Motul HRSMP rozpoczyna się w sobotę 21 kwietnia o godzinie 17:30 od startu honorowego na świdnickim rynku. Następnie, o 20:03 pierwsza załoga cyklu ruszy do miejskiego superoesu, którego trasa została znacząco zmodyfikowana względem ubiegłorocznej. Główna część rywalizacji odbędzie się w niedzielę. Drugi odcinek specjalny rozpocznie się o 9:30 i w trakcie tej pętli załogi pokonają trzy oesy, w tym próbę „Walim-Zagórze”, która przebiega m.in. przez słynne brukowane „patelnie”. Stawka HRSMP powróci na serwis przy OSiR w Świdnicy tuż po 12, co da znakomitą szansę na to, by zobaczyć wszystkie rajdówki naraz, a nawet zamienić słowo z kierowcami i pilotami – pasjonatami rajdowej historii. Rajd zakończy pętla składająca się z czterech odcinków specjalnych, a ceremonia mety odbędzie się na świdnickim rynku o 17:20.

 

W sezonie 2018 sponsorem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski jest firma MOTUL. Partnerami medialnymi cyklu są telewizja Motowizja, portale Autoklub.pl i Rajdy24.pl oraz KronikaRajdów.pl, a także magazyny Classicauto i Rally and Race.

 

Informacje o cyklu

MOTUL Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych. W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przynosi kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90.


Informacja prasowa


motul1.jpg


2009 Sportowetempo.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone ^
Web design by Raszty